بایگانی

خلاصه آمار

نظرسنجی وبلاگ

نگاهی بر شهر آبدان

به نام خدا 

سلام خدمت تمام دوستان عزیزی که قراره من از امروز کنارشون باشم 

من موضوع وبلاگم رو زنان شهرم قرار دادم شهر من آبدان شهری است در استان بوشهر که مردمانی شاید میشه گفت خون گرم داره

شهر آبدان قدمتی ۳۰۰ ساله دارد که البته آثار و بناهایی مربوط به قبل از اسلام در اطراف وجود دارد که نیاز به حفاری و کارشناسی دقیق دارد اما اصل اینکه چه زمانی آبدان دارای سکنه بوده و بعنوان یک روستای متمرکز وجود داشته و داد و ستد در آن رونق داشته مربوط به دوره افشاریه می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

مردم آبدان فارسی زبانند اما با گویش یا گونه زبانی منحصربه‌فرد آبدانی صحبت می‌کنند.

شهر آبدان مرکز بخش آبدان در شهرستان دیر است.
 جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ ، ۶۰۵۸ نفر (۱۲۲۴ خانوار) می‌باشد.

علت نام گذاری این شهر به اسم آبدان این است که : آبدان یعنی جایی که آب فراوان دارد. چنین اسمی برای این منطقه چندان هم بی‌مسمی نیست زیرا آبدان دره‌ای به نام درة جاشک دارد که سیلاب‌ها و حوضة آبریز دو رشته کوه که باهم دوازده کیلومتر فاصله دارند، به سوی این دره جاری می‌شود و پس از آبیاری کردن زمین‌های کشاورزی که در دو طرف جادة بوشهر کنگان در شمال آبدان قرار دارد، به خور بردستان و سپس به خلیج زیبای فارس می‌ریزد.

شغل اغلب مردم آبدان کشاورزی و تولید گوجه فرنگی است. آبدان، از نخستین مناطقی است که سال‌ها پیش در جنوب ایران، در فصل زمستان و در زمانی که در هیچ نقطه کشور امکان تولید گوجه فرنگی نبود در این نقطهٔ کشور گوجه فرنگی کاشت، داشت و برداشت شده و روانه شهرها و روستاهای کشور شد. 

 یکی از مهم ترین راه های ارتباطی این شهر جاده ارتباطی کشوری بوشهر – بندر عباس از شهر آبدان است.

امیدوارم که بتونم با حمایت های شما این وبلاگ رو پا برجا نگه دارم

نظرات مطلب

زری بانو زری بانو
موفق باشی رفیق دوست داشتنی
احدی احدی
ارزوی موفقیت برای همشهری عزیز
شادمهر شادمهر
امیدوارم مثل پارسال قوی کار کنی
تاجیک تاجیک
نترس مردم شهرت همه جوره حمایتت میکنن
مریم مریم
امیدوارم که خانومای ابدونی هم باهات همکاری کنن
سحر سحر
موفق باشی
حسین حسین
موضوعت خوبه زنان شهرمون نیاز به مطرح شدن دارن
فاطمه فاطمه
امیدوارم که زنان شهرمون موفق و موفق و موفق تر از همیشه باشن و بدرخشن
ماه دخت ماه دخت
رفیق خودمی
به تو چه کی هستم به تو چه کی هستم
نرشی نخوری یه چیزی میشی خخخخخ
سمی جوون سمی جوون
موفق باشی عشق من
بهاره بهاره
گوگولیه منی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

قهرمان ها میتوانند زن باشند

بسم تعالی
با سلام خدمت دوستان عزیز
من اسماء محمدی ۱۷ ساله از شهر آبدان استان بوشهر هستم و بسیار خرسندم که در جمع شما عزیزان حضور دارم. مقصود از ساخت این وبلاگ آشنایی شما عزیزان با زنان موفق شهر آبدان است. بنده برای سامان بخشیدن به این وبلاگ تمام تلاشم را میکنم و از شما عزیزان میخوام که در راستای ادامه کار این وبلاگ از من حمایت کنید.
لطفا با نظرات و پیشنهادات خود من رو خوشحال کنید.
بنده برای جمع آوری این مطالب بسیار زحمت کشیده ام.
کپی فقط با ذکر منبع جایز میباشد.
تاریخ ساخت وبلاگ : 1396/7/20

تصاوير منتخب

پيوندها

شبکه های اجتماعی

فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر